fbpx

Ariana Dudună (AEC): Cum se schimbă examenele, dacă nu se schimbă programa?

Legile Educației nu au o viziune unitară, de aceea se și discută atât de mult punctual despre ele, a declarat, la Prima News, Ariana Dudună, președintele Asociației Elevilor din Constanța.

„Ar fi trebuit să avem o lege îndrăzneață și planuri cadru la fel, o lege cu viziune. Trebuie să avem ce evalua. În noile legi nu ni se spune clar ce materii studiază elevii, ce competențe trebuie să aibă ei. În ce mod se schimbă examenele dacă nu se face o schimbare a structurii curiculare? Vedem studii recente care demonstrează că evaluările cu miză mare nu arată nivelul de cunoaștere a materiei, ci doar faptul că elevul poate rezolva subiectul, ceea e este posibil după sute de exerciții. Cel mai eficient ar fi sistemul IB, de bacalaureat internațional, care presupune și un eseu și mai multe activiăți pe timpul anului. N-ar trebui să existe materii de prima mână și de mâna a doua”, a spus Ariana Dudună.

Directorul de școală Viforel Dorobanțu crede că e bine ca elevii să se obișnuiască cu impactul unui examen, doar că evaluarea de acum este după un sistem învechit.

„Noi dăm evaluarea acum în baza legii educației din 1995. Părinții pot considera irelevant că dacă sunt bun la română și matematică pot să mă duc la un liceu tehnologic. Nu-i condamn pe elevi și pe părinți că au asemenea atitudine. În modul în care se întâmplă evaluarea acum cu presiunea doar pe română și ratematică nu știu dacă este cea mai bună variantă”, a precizat Dorobanțu.

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.