fbpx

Andra Berceanu (FePAL): Elevii nu pot fi supuși la 2-5 teze în două săptămâni. Predăm, fixăm în timp ce evaluăm?

Andra Berceanu, reprezentantă FePAL, a transmis către Educație Privată o declarație în care cere Ministerului Educației să renunțe la ideea de a stabili tezele în primele două săptămâni din luna ianuarie.

Ea afirmă că o asemenea decizie nu respectă curba de efort a elevilor și nici etapele ciclului educațional: predare, învățare, consolidare și evaluare. 

Ce spune Andra Berceanu:

În lumina declarațiilor de astăzi venite dinspre ministerul educației, FePAL consideră că vacanta forțată nu a fost un compromis din lipsa de predictibilitate a evoluției pandemiei, ci o strategie a Guvernului așa cum a declarat chiar premierul Cîțu la unsprezece zile de la începerea școlii în cadrul unei emisiuni la DigiTV.

Nu a existat nicio intenție de a pregăti pentru predare online școlile din mediile defavorizate, chiar dacă ne aflăm la aproape 2 ani de la debutul pandemiei. Astfel, consecințele acestor decizii eronate nu trebuie să se resfrângă asupra elevilor și asupra evoluției lor școlare.

În mai puțin de 2 săptămâni, pentru că trebuie să rămână timp de corectat și inchis mediile, elevii nu pot fi supuși la un număr cuprins între 2 și 5 teze, plus alte evaluări. Nu se respectă curba de efort și nici etapele ciclului educațional: predare, învățare, consolidare și evaluare. Când se va recupera materia ce ar fi trebuit predată la gimnaziu și liceu în aceste două saptămâni de vacanță forțată? Predăm, fixăm în timp ce evaluăm?

Comunicatul FePAL pe acest subiect, integral:

În emisiunea de astăzi din platoul Hotnews, ministrul educației Sorin Cîmpeanu a declarat că actuala vacanța forțată a fost “o măsură de compromis din cauza lipsei de predictibilitate a pandemiei”.
Menționăm că amploarea valului 4 a fost realmente predictibilă conform datelor specialiștilor în domeniul sănătății, date care au fost publice și de care a beneficiat inclusiv Guvernul.
FePAL se vede obligat să dezavueze public afirmația mai sus menționată. Vacanța forțată 𝙣𝙪 𝙧𝙚𝙥𝙧𝙚𝙯𝙞𝙣𝙩𝙖̆ 𝙤 𝙨𝙤𝙡𝙪𝙩̦𝙞𝙚 𝙙𝙚 𝙘𝙤𝙢𝙥𝙧𝙤𝙢𝙞𝙨, 𝙘𝙞 𝙖 𝙛𝙤𝙨𝙩 𝙥𝙧𝙚𝙢𝙚𝙙𝙞𝙩𝙖𝙩𝙖̆ conform declarației publice a premierului Florin Cîțu încă din data de 24 septembrie 2021(link în primul comentariu).

Deși conștient de imposibilitatea de a menține școlile deschise, strategia Guvernului NU a inclus predarea online și nu a avut nici măcar intenția de a găsi soluții pentru școlile din mediul rural care nu pot asigura acest tip de predare în condiții optime. Toate acestea la aproape 2 ani de la începerea pandemiei, 𝐜𝐞𝐞𝐚 𝐜𝐞 𝐜𝐨𝐧𝐭𝐫𝐚𝐯𝐢𝐧𝐞 𝐫𝐞𝐜𝐨𝐦𝐚𝐧𝐝𝐚̆𝐫𝐢𝐥𝐨𝐫 𝐔.𝐄. ca toate statele membre sa dezvolte și alte modalități de predare: online, hibrid, blended learning, clase în aer liber, ș.a.
Atragem atenția, cu îngrijorare, asupra viziunii instituțiilor statului care invocă echitatea dar, în loc să fie preocupate pentru a interveni echitabil, preferă o uniformizare cu rezonanță comunistă.
Observăm că, în mod intenționat, ca parte a strategiei Guvernului, NU se dorește digitalizarea sistemului de educație într-o eră predominată de tehnologie.

Atât eforturile majorității școlilor de a preda online cu succes, cât și apelurile părinților care au cerut opțiunea de a continua școala online în loc de vacanțe forțate sunt în continuare ignorate și justificate prin prin diverse afirmații care nu pot fi considerate argumente pertinente.

În schimb, 𝒔𝒕𝒓𝒂𝒕𝒆𝒈𝒊𝒂 𝒊̂𝒏 𝒄𝒂𝒖𝒛𝒂̆ 𝒗𝒂 𝒂𝒗𝒆𝒂 𝒄𝒐𝒏𝒔𝒆𝒄𝒊𝒏𝒕̦𝒆 𝒏𝒆𝒈𝒂𝒕𝒊𝒗𝒆 𝒄𝒆 𝒗𝒐𝒓 𝒇𝒊 𝒔𝒖𝒑𝒐𝒓𝒕𝒂𝒕𝒆 𝒅𝒆 𝒆𝒍𝒆𝒗𝒊𝒊 𝒅𝒊𝒏 𝒔̦𝒄𝒐𝒍𝒊𝒍𝒆 𝒅𝒆 𝒔𝒕𝒂𝒕: tăierea unei săptămâni din vacanța de iarnă, transformarea Crăciunului în perioadă de recapitulare și pregătiri intense pentru 2-5 teze plus alte evaluări care vor începe pe 3 ianuarie și vor fi comasate în mai puțin de două săptămâni. Pentru elevii de gimnaziu și liceu nu putem vorbi de o perioadă de recuperare și consolidare a cunoștințelor, ci de o perioadă intensă de evaluare, neadaptată vârstei și care nu respectă curba de efort. Mediile rezultate în urma acestor evaluări, în aceste condiții vor afecta media de admitere la liceu – tezele reprezintă 25% din media disciplinelor în cauză, media din gimnaziu reprezintă 20% din media de admitere la liceu. Mai multe detalii puteți găsi aici: https://www.facebook.com/112558733435028/posts/610015283689368/?d=n

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.