fbpx

DOCUMENT Alianța Colegiilor Centenare păstrează solicitarea de examene proprii, dar acceptă și subiecte alcătuite și din afara colegiilor

Photo 123674497 © Pressmaster | Dreamstime.com

Educație Privată prezintă, integral, poziția transmisă Ministerului Educației de Alianța Colegiilor Centenare față de proiectul Legii învățământului preuniversitar.

Colegiile continuă să ceară dreptul la examen propriu de admitere, însă acceptă ca subiectele să fie alcătuite și din afara școlii, pe structura cerută de aceasta.

Poziția Colegiilor Centenare pe acest subiect:

La art.74, privind admiterea la Colegiile Naționale(CN) avem urmatoarele propuneri:
-stipularea faptului ca aceasta poate fi organizată și la nivelul consorțiilor școlare sau al asocierilor în vederea susținerii examenului de admitere;
-alcătuirea subiectelor poate fi realizată și de instituții din afara colegiului, dar după structura cerută de acesta (altfel concursul de admitere nu-și va atinge ținta, fiind selectați și elevi nepotriviți ofertei și cerințelor educaționale specifice CN respectiv) ;
-înlocuirea , la paragraful(2), a procentului de ”…maxim 90% „ cu „…maxim 75% „ ;
-adăugarea la concursul de admitere, indiferent de formă, a unei probe pluridisciplinare(asemenea probei A de la bacalaureat);

Printre argumentele susținerii examenului de admitere cf. art.74, enumerăm :
1. Autonomia extinsă cerută de Colegiile Naționale;

2. Deficiențele actualului sistem de admitere:
-stereotipia Evaluarii Naționale, împreună cu scăderea constantă a dificultății subiectelor, au dus la falsificarea ierarhiei rezultate, dar și la creșterea importanței meditațiilor în pregătirea pentru admitere și, implicit, la defavorizarea elevilor care nu-și permit pregătirea în particular;
– la același CN ajung elevi selectați în condiții diferite de examinare(supraveghere și evaluare);
– sunt defavorizați elevii cu aptitudini pe o anumită filieră, respectiv, profil;
3.Selectarea elevilor mai potriviți profilurilor/specializărilor fiecărui CN prin alcătuirea subiectelor și prin ponderea notelor la disciplinele de examen;

4. Există și pot fi aplicate soluții pentru evitarea șablonizării subiectelor care ar fi avantajat elevii cu acces la meditații;
5. Există și pot fi aplicate soluții pentru împiedicarea divulgării subiectelor de examen;
6. Există și pot fi aplicate soluții de evaluare obiectivă care să preîntâmpine deosebirile semnificative în notarea aceleiași lucrări de evaluatori diferiți ;

Documentul de poziție transmis de Alianța Colegiilor Centenare, integral:

proiect-LIP-ACC

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.