fbpx

AHA Edu: Ce trebuie să știi despre Coronavirus, pe înțelesul copiilor

Proiectul educațional AHA Edu anunță că a tradus și  aadaptat ghidul desenat “Ce trebuie să știi despre CORONAVIRUS…pe înțelesul copiilor”.

Acest material a fost realizat de NPR Education prin consultarea specialiștilor în domeniu.
Pentru a-l distribui copiilor vă sugerăm să îl tipăriți.
#CopiiiAuNevoieDeMomenteAha

Despre AHA Edu

”Am început școala încrezători că sistemul educațional, asa cum este conceput, cu manuale alternative și programe bine structurate ne vor ajuta să învățam și să progresăm armonios. 

Nu ne-am plâns că manualele nu sunt destul de inteligente, nici că sunt stufoase și greoaie sau, dimpotrivă, prea ușoare, nici că programa se parcurge într-un ritm alert. Am lăsat totul în seama “celor in măsură” să decidă ce e mai bine pentru copiii noștri. 

Într-o seară, undeva după orele 9.00 PM, în dorința de a-l ajuta la o problemă „mai grea” de matematică, copilul meu mi-a răspuns obosit și dezamăgit că nu înțelege: „Mami, nu înțeleg problema asta…și mai am încă câteva de rezolvat.. deja sunt obosit! Și, să știi că nu îmi place matematica!”

​…și așa au apărut in clasa a III-a primele ezitări, rețineri și reticențe…

  Nimic din ce îmi aduceam aminte din timpul școlii nu mă ajuta (sistemele de ecuații se învață mult mai tarziu..iar experiența anterioară de cadrul didactic în învățământul universitar reprezenta mai degrabă un dezavantaj decât un avantaj) 

Am apelat la doamna învățătoare care m-a făcut să înțeleg că:

  • programa este încărcată și timpul de predare este limitat (si unde mai pui ca vine și iarna 😉 din cand in cand)

  • rezultatele obținute la evaluări nu vor îmbunătăți programa școlară adaptând-o nevoilor copiilor și capacităților lor individuale de înțelegere și asimilare

  • copiii sunt diferiți: numeroși în clasă și cu grade diferite de înțelegere

  • începând cu clasele gimnaziale gradul de dificultate crește, la fel cum va creste și presiunea asupra elevilor

  • cine nu se adaptează acum, nu acumulează baza, nu va înțelege și nu putea să facă față stresului și volumului mare de muncă….cu greu se va adopta nivelului gimnazial. 

     Așadar, fiecare face ce poate! Ca părinte, pui totul în sarcina învățătorului, ai pretențiile tale formulate sau ascunse față de ce se întamplă la clasă, și așteptările tale față de rezultatele obținute de copil.

     Ne place să ne lăudam cu notele și calificativele obținute, fară să știm dacă ele reflectă adevarul grad de înțelegere al copilului. Și dacă mai vrei ca copilul să învețe cu plăcere…deja am întrecut orice măsură. ”

Citiți continuarea prezentării, pe site-ul AHA Edu.