fbpx

Admiterea în clasa a noua. Un nou argument împotrivă

de Daniela Vișoianu, expertă în Educație

#admitere clasa a IX-a

Am un (nou) argument împotriva organizării unui examen cu miză mare, respectiv realitatea concentrării copiilor aproape exclusiv pe cele două „obiecte” de examen de la finalul clasei a VIII-a.

Aceasta le afectează capacitatea de a se dezvolta „rotund” și de a integra conținuturi de la discipline diferite. După un an în care „s-au dezvățat” de învățare integrată – curriculumul fiind construit prin respectarea acestui principiu, provocarea de la începutul clasei a IX-a, aceea de a fi profunzi și serioși la 15-16 discipline, accelerat, e copleșitoare. Plus că, fără miza admiterii, alegerea de la final de clasa a VIII-a nu ar mai fi influențată de limitarea la cele două discipline.

Tranziția către atenție și efort la toate disciplinele nu ar trebui să fie DOAR responsabilitatea lor. În opinia mea, la începutul clasei a IX-a, ar fi potrivit ca profesorii să se întoarcă la câteva lucruri de bază:

– modul în care se iau notițe (la, specific, o anume disciplină), sunt mulți elevi care nu știu;

– modul în care sunt planificate/realizate/redactate proiectele;

– reflecția asupra modului în care învață fiecare elev;

– analiza orarului clasei și planificarea temelor, a volumului acestora, de către fiecare profesor, astfel încât să existe echilibru;

Mă rog, din acestea, lucruri pe care profesorii de liceu le pot considera deja însușite de elevi.

Este adevărat că organizarea este un proces individual – al fiecărui elev. Și la fel de adevărat este și că ce vorbesc aici sunt competențe de absolvent de gimnaziu. Însă, până una alta, cred că rezultatele sunt mai bune dacă aceast organizare se realizează #împreună, elevi și profesori, ținând cont că poate e nevoie de potrivire a nivelului de compentență, pentru colectivele nou formate.

Sunt conștientă că există și contrargumentul celor 5% – copii cu capacitate imediată de adaptare, olimpici prin genetică, dar e mare păcat că nu este dat suficient timp relației și auto-cunoașterii puterii pe care fiecare elev o poate mobiliza pentru învățare ca proces natural.

 

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.