M-a văzut venind plângând acasă după ce învățătoarea mi-a urlat: ”În clasa mea eu sunt suverană, mucoaso!”

Nineta Ghela, mama uneia dintre elevele care au participat la protestul #foaiagoală, desfășurat la simularea de bacalaureat, a explicat, pe Facebook, de unde provin nemulțumirile fiicei sale față de sistemul de învățământ. Ea a dezvăluit și cea de-a doua lucrare-protest a elevei, după ce o publicase și pe cea de la prima probă de simulare.

SIMULARE BACALAUREAT – partea a ll a

Voi explica puțin contextul acestei simulări pentru cei care citesc printre rânduri și nu înțeleg mesajul.

Cu o zi înainte de simulare, elevii au fost avertizați să lase protestul și să facă subiectele. 
Unii s-au opus și au considerat asta ca pe o intimidare nereușită. 
Veți citi ce a scris fiica mea și veți simți nemulțumirile care ne apasă pe toți.
Dar prin minister se vede oare realitatea copiilor noștri?

Scrie Aylin despre copilul avansat.
L-am recunoscut pe fiul meu, de 10 ani, care în clasa pregătitoare era forțat să folosească bețișoare deși el socotea lejer cu trecere peste ordin. In clasa l a spus că operația 5-7= -2 și învățătoarea l-a certat, reproșându-mi apoi că fiul meu ” destabilizează clasa “! Am schimbat 3 școli și 4 învățătoare până am găsit omul de la catedră care să-i vadă potențialul.

De ce are amintiri urâte din școală?
Pentru că respecta prea mult ora, profesorii , învăța cu drag și colegii o izolau și o batjocoreau.
Pentru că era olimpică și nu avea avea înclinații spre amor timpuriu la clasa a 7 a și pentru că diriginta ei îmi reproșa că o țin in bulă, ca e ok să mai bage și ea o înjurătură, două. Respectul, demnitatea, bunătatea…nu erau calități, îi lipseau pozele cu buze țuguiate pe care le făceau toate colegele, bârfa și rebeliunea.
Dar ea nu a cedat presiunii, răutăților. 
Iar eu nu uit … și nu pot sa iert ororile din sistem.

De ce tot cere evaluarea cadrelor didactice?
Pentru că nu i se pare normal să audă la școală ce probleme personale împărtășesc acești oameni copiilor, pentru că stările lor de stres se vad in teste date cu ură, în comportament, pentru că la tv vede copii bătuți, jigniți la școală de cel care ar trebui să educe. 
Pentru că m-a văzut venind plângând acasă după ce învățătoarea mi-a urlat ” în clasa mea eu sunt suverană, mucoaso!”
Pentru că a văzut corupția cu prilejul oricărei sărbători și se simțea dezavantajată că eu nu contribui la plic. Și multe alte situații.

Despre cei ce ne conduc, indiferent de culoarea politică, părerea ei vine din sentimentul de stupefiere. Gafele, minciuna, corupția, prostia, injustiția… sunt asociate țării prin reprezentanții ei.
Țara asta suntem noi.
În final, întreb din nou : 
Când acționăm?

Urmează textul lucrării #foaiagoală
_________________________________
Doamna Ministru,

George Orwell spune că “Un popor care își alege conducători corupți, impostori, hoți și trădători nu este o victimă, ci complice” 
Eu nu vreau să fiu complice.

În curând o să împlinesc 18 ani și o să pot contribui și mai mult la schimbare. Până atunci, mă opun acestui sistem corupt, care în loc să îi ajute pe copii să se dezvolte, să își formeze o opinie, să se gândească la viitor și să conștientizeze ce se întâmplă în lume, îi încarcă de materii inutile, le induce frica și îi transformă mai târziu în adulți obedienți și analfabeți-funcțional.

Dar de asta aveți nevoie, nu? De oameni ușor de manipulat pe care să îi controlați în funcție de interesele proprii.

Eu și mulți alții nu ne încadrăm în această categorie.
Vrem să vedem o schimbare în sistemul de învățământ.
Vreau un viitor mai bun pentru mine, pentru frații mei, pentru copiii pe care îi meditez și pe care se vede ce amprentă a lăsat școala. 
Am observat în acești 11 ani de când sunt elevă cum școala i-a făcut pe copii să-și piardă încrederea de sine, cum le-a indus ideea că nu sunt destul de buni, să se mulțumească cu ce au. Cum le-a anihilat anumite instincte, cum a încercat să îi aducă pe toți la egal. Iar dacă un copil este mai avansat și mai creativ pentru vârsta sa, în loc să fie încurajat să progreseze, este obligat să coboare nivelul, ca să meargă în același ritm cu ceilalți.

Astfel, încă din clasa I, copii cu un mare potențial încep să se piardă din cauza sistemului. Dar nu asta înseamnă educație. 
“Educația presupune îmblânzirea unei flăcări, nu umplerea unui vas”. Nu o spun eu, ci Socrate.

Nu mi se pare normal ca un elev foarte bun să fie obligat să dea înapoi, să fie supus bullying-ului, atât din partea profesorilor, cât și a colegilor. Iar dacă nu are destulă tărie de caracter, să se supună sistemulului, să piardă anumite talente, numai din dorința de a se integra și a aparține unui grup. 
Asta nu este povestea mea. 
Eu am supraviețuit și mi-am păstrat integritatea, am preferat să fiu selectivă. Traumele m-au maturizat și m-au făcut să văd și mai clar lucrurile în loc să mă doboare. Dar nu vreau ca următoarele generații să treacă prin ce am trecut eu.

Vreau să se micșoreze numărul de materii, iar programa să nu mai fie atât de încărcată. 
Vreau mai multă practică decât teorie. 
Vreau o evaluare psihologică periodică a profesorilor, încât să vă asigurați că sunt capabili să le predea copiilor. Vreau ca profesorii să se adapteze după nevoile elevilor, nu invers. Vreau ca elevii olimpici să fie susținuți cu adevărat să facă performanță. 
Vreau să adoptați metode de predare și învățare din sistemele de învățământ din străinătate, nu doar să le admirați și tot la metoda “tocit” să rămânem. 
Vreau să faceți ceva în legătură cu subfinanțarea învățământului. 
Vreau o schimbare, vreau un exemplu!

Aesop spune că “Exemplul este cel mai bun percept”. 
Dumneavoastră ce exemplu ne dați?
Dar alte persoane cu funcții importante din țara asta?
Ați observat că de când este doamna Viorica Dăncilă prim-ministru, lumea nu mai spune bancuri cu Bulă?
Sau să citez ce a spus fostul europarlamentar Adrian Severin: “Dacă toți suntem corupți, nimeni nu este corupt”. Și exemplele pot continua…
Aceasta este “foaia goala” pe care o dau.
Pentru că nu ne puteți manipula pe toți…

Cu sinceritate,
o elevă care vrea o schimbare