
Familia unui elev din București a acționat în justiție Ministerul Educației și Cercetării pentru rezultatul obținut de acesta la Evaluarea Națională din 2024, anunță Adevărul.ro.
Potrivit sursei citate, anul trecut, după publicarea rezultatelor la Evaluarea Națională, elevul respectiv a decis să conteste nota inițială obținută la proba de Limba și literatura română, de 9,20 (din media notelor 9,40 și 9,00), ajungând apoi, după soluționarea contestației, la 8,25 (din media notelor 8,50 și 8,00).
Familia elevului, comparând baremul oficial cu răspunsurile corecte din lucrare, susține cǎ a sesizat erori obiective de punctare și, pentru că nu se putea face o evaluare suplimentară (nu se întrunea pragul pentru recorectare de 1 punct), a solicitat în instanță îndreptarea erorilor materiale evidente, mai exact corectarea obiectivă și integrală a punctajului conform baremului, fără reevaluare subiectivă.
Solicitarea adresată instanței a avut în vedere faptul că familia a constatat erori la itemi obiectivi (gramatică), ceea ce arată că nota finală a fost afectată de greșeli materiale, precum omiterea punctării unor pagini suplimentare sau transcrieri eronate în sistemul informatic, susțin reprezentanții copilului.
Jurnaliștii relatează că, inițial, Ministerul s-a apărat întocmind un Procesul Verbal prin care semnatarii acestuia au atestat că au verificat lucarea și că nu au existat erori materiale. Cu toate acestea, instanța a obligat Ministerul să depună și Borderoul-individual de evaluare și de notare defalcat pe itemi – ce conține punctajul fiecărui profesor evaluator acordat pe fiecare item (cerință) de concurs conform Baremului – din care a reieșit punctajul acordat eronat.
Familia a formulat plângere penală pentru infracțiunile de fals intelectual, sustragerea sau distrugerea de probe ori de înscrisuri, abuz în serviciu pentru refuzul de îndreptare a notei, neglijență în serviciu împotriva profesoarei care a omis să completeze în mod corect punctajul în aplicația informatică.