
George Iftimie, profesor de matematică la Little London International Academy, a analizat pentru Educație Privată subiectele pe care elevii le-au avut de rezolvat la proba de astăzi din cadrul Evaluării Naționale.
Subiectele au fost publicate de Educație Privată aici.
Analiza transmisă de profesorul George Iftimie:
Examenul de Evaluare Națională la Matematică din acest an mi s-a părut bine echilibrat, cu un nivel de dificultate progresiv și o structurare care a permis evaluarea clară a competențelor elevilor. Primele două subiecte au fost, în opinia mea, accesibile, formulate într-un mod clar, fără capcane, astfel încât majoritatea elevilor să poată obține un punctaj de bază dacă au învățat constant și au înțeles noțiunile predate pe parcursul gimnaziului.
Aceste două subiecte au vizat cunoștințe esențiale – calcule numerice, proprietăți geometrice, fracții, proporții și interpretarea unor date simple. Prin claritatea cerințelor și nivelul de dificultate adaptat, aceste subiecte au oferit elevilor oportunitatea de a-și demonstra abilitățile de bază și de a acumula un punctaj care să le redea încrederea în forțele proprii.
În schimb, subiectul al III-lea a adus un plus de complexitate, punând accent pe raționamente logice, capacitatea de analiză și aplicarea integrată a cunoștințelor. Deși a fost perceput ca fiind mai dificil, consider că este normal ca o parte a examenului să fie destinată elevilor cu un nivel mai înalt de pregătire, tocmai pentru a diferenția performanțele reale.
Acest tip de structură, cu un început prietenos și un final provocator, mi se pare benefic și corect. Încurajează învățarea continuă, iar în același timp oferă șansa unei evaluări obiective, în care fiecare elev poate obține un rezultat proporțional cu nivelul său de pregătire. Este un model care ar trebui menținut și, eventual, rafinat în anii următori pentru a reflecta cât mai fidel competențele elevilor la finalul ciclului gimnazial.