
Consiliul Național al Elevilor afirmă că forma finală a planurilor-cadru a fost adoptată într-o manieră lipsită de transparență, iar ponderea CDEOȘ a scăzut.
Amintim că ministrul Educației a semnat, ieri, ordinele cu privire la noile planuri-cadru, după ce acestea au stat în dezbatere publică timp de cinci zile.
”Deși în trecut au existat consultări publice asupra primei variante ale viitoarelor planuri-cadru, considerăm că era imperios ca forma finală a acestora să fie supusă unei noi dezbateri reale, transparente și participative. Reforma curriculară nu poate fi realizată în absența unei asumări colective și a unei consultări autentice cu elevii, profesorii, părinții și toți actorii relevanți din sistemul educațional”, transmite CNE.
”Curriculumul la decizia elevului din oferta școlii (CDEOȘ) reprezintă una dintre cele mai valoroase oportunități de personalizare a parcursului educațional. Din păcate, în forma actuală a planurilor-cadru, ponderea orelor alocate CDEOȘ este redusă față de prima variantă propusă de planuri-cadru, ceea ce limitează capacitatea elevilor de a-și contura un traseu educațional adaptat propriilor interese și aspirații profesionale. Elevii nu trebuie să fie simpli beneficiari ai sistemului, ci actori activi în definirea propriului parcurs educațional.
Este absolut normal ca trunchiul comun să existe și să asigure o bază solidă de cunoștințe, dar alegerea direcției de aprofundare trebuie să aparțină elevului”, adaugă CNE.
Consiliul Național al Elevilor solicită creșterea semnificativă a ponderii alocate curriculumului la decizia elevului din oferta școlii în planurile-cadru, în special pentru clasele terminale (XI-XII), astfel încât cel puțin 30% din numărul total de ore să fie alocat materiilor opționale, sau revenirea la varianta inițială din luna ianuarie.
forma finală a planurilor-cadru