
Daniel David, ministrul Educației și Cercetării, afirmă că, după adoptarea noilor planuri-cadru pentru liceu, acest ciclu școlar va intra într-o nouă logică curriculară, din anul școlar 2026-2027.
”Am început o serie de reforme importante, pe care le-am putut face în această perioadă și pe care a trebuit să le fac. Dacă mă gândesc, de exemplu, în zona învățământului preuniversitar, probabil că cel mai important demers este cel legat de planurile-cadru. Nu mai vreau să intru în detalii, am avut dezbateri de luni de zile. Este un proces pe care ar fi trebuit să îl avem de vreo cinci ani, a fost amânat din diverse motive: pandemie, război, condiții politice, condiții economice, era timpul să-i dăm drumul. Am semnat ordinul și, din anul școlar 2026-2027, vom intra într-o nouă logică curriculară, pentru că planurile-cadru reprezintă doar primul pas. Urmează să lucrăm la programe, urmează să lucrăm la noi manuale, urmează să lucrăm la trainingul și formarea profesorilor”, a declarat David, în raportul despre activitatea sa ca ministru, pe care l-a prezentat, astăzi.
”A fost un demers foarte complicat, pentru că am încercat să țin un echilibru între câteva lucruri fundamentale pe care cred că trebuie să le învețe copiii: științele pe de o parte, religia pe de altă parte, elementele de cultură națională, componenta de pregătire pentru viață pe de altă parte, astfel încât să fie în final buni specialiști, buni cetățeni și oameni mulțumiți de propria viață. Evident că fiecare componentă încearcă să-și maximizeze influența și se vede oarecum, fără să judec, în mod natural, ca fiind mai importantă decât celelalte. Rolul unui ministru este, însă, să țină echilibrul și să pondereze lucrurile astfel încât să putem atinge această viziune, această țintă: buni specialiști, buni cetățeni și oameni mulțumiți de propria viață”, a adăugat ministrul.