Un copil educat este un om câștigat, Alătură-te comunității www.educatieprivata.ro și vei afla primul sau prima despre ceea ce te interesează : concursuri, olimpiade, baterii de teste, meditații sau despre activitățile de timp liber pe care le recomandăm.
Prin completarea datelor pentru Educație Privată ești de acord cu Termenii de Utilizare si Nota de Confidențialitate.
Alătură-te comunității cadrelor didactice www.educatieprivata.ro si vei avea acces la exemple de bune practici, invitații la seminarii și conferințe despre educație și anunțuri de carieră din țară sau stăinătate.
Prin completarea datelor pentru Educație Privată ești de acord cu Termenii de Utilizare si Nota de Confidențialitate
Un părinte informat se va înțelege mult mai ușor cu propriul copil. Alătură-te comunității de părinți www.educatieprivata.ro și vei primi informații despre sistemul de învățământ privat, alternativele educaționale, ofertele școlilor private, consursuri și olimpiade, meditații sau programele de pregătire anunțate de unitățile școlare partenere.
Prin completarea datelor pentru Educație Privată ești de acord cu Termenii de Utilizare si Nota de Confidențialitate
Mai mulți profesori au observat că au găsit o anumită frază care se repetă în lucrările multor absolvenți de liceu care au susținut proba de limba și literatura română la bacalaureat, semnalează Gabi Bartic, CEO Brio.
”Citesc pe vreo 2 grupuri de profi și pe niște pagini separate că anul acesta a făcut furori la BAC această chestie, că formulare nu-i pot zice:
”Pierzându-și uneori aura mitică de <ființe de hârtie>, personajele trec pragul ficțiunii și poposesc în realitatea noastră profană, ilustrând tipuri umane.”
Acum, respirați adânc. Formularea e raportată de profii pe care i-am citit eu cam în 1 lucrare din 10. Se referă la Harap Alb, cică.
Și spuneți-mi că testul de BAC, așa cum e el, ajunge să evalueze competențe reale, nu dresaje și prestidigitații lingvistice”, transmite Gabi Bartic, pe pagina sa de Facebook.
”Dacă nu reușim să facem un examen care să testeze competențe care îi trebuie elevului în învățământul superior, degeaba îl mai dăm. Examenul e doar o lungă, costisitoare și obositoare demonstrație că elevii pot depozita cantități impresionante de forme fără fond. („esee”, cum a zis pe un sincron un elev de la un prestigios colegiu bucureștean)
Și am mai zis ceva: excelăm în teaching și learning to the test. Tot ce facem se învârte în jurul textelor de examen, a subiectelor și formulărilor de examen șamd. Problema nu e că facem asta. Problema e că testul nu e suficient de larg și restrânge crunt ce poate fi evaluat la niște tineri, viitori studenți.
Să încerc să explic: dacă testul e suficient de amplu, testează robust toate competențele necesare, teaching to the test nu e atât de nociv cât e ce facem noi. Problema e că am restrâns atât de mult ce dăm și la ce nivel evaluăm în examen, încât dresaje de tipul frazei de mai sus răspund la aproximativ orice cerință.
Întrebarea e: cui folosește, afară de autorilor de culegeri de teste, cărți de subiecte și meditatorilor care știu deja rutele astea?
Întrebare suplimentară: la copii și la cu ce rămân ei din școală când ne gândim?”, adaugă Gabi Bartic.