
Iuliana Costea, profesoară de Limba și literatura română la școala privată LLI Academy, a comentat pentru Educație Privată subiectele primite astăzi de elevi la proba scrise de la Bacalaureat.
Cadrul didactic afirmă că unora dintre elevii săi examenul propriu-zis li s-a părut mai ușor decât simularea.
Analiza realizată de profesoara Iuliana Costea, integral:
Subiectul pe care l-au primit astăzi elevii, în sala de examen, respectă toate reperele pe care le-au avut la îndemână pe parcursul anului, reperele anunțate oficial. Subiectul a respectat direcția fixată de modelul oficial care a fost publicat la începutul anului, de simularea pe care au susținut-o în martie. Unii elevi, la ieșirea din examen, au declarat că li s-a părut mai ușor examenul propriu-zis față de subiectul de la simulare. Nu au întâmpinat probleme deosebite în rezolvarea acestuia.
La Subiectul I a) o singură cerință ar putea pune probleme și anume cerința a treia. Copiii au avut de identificat momentul în care are loc cursul de inaugurare susținut de Vasile Pârvan, fiind nevoiți să-l înțeleagă din context. Unii au selectat „după-amiază”, prin urmare vor apărea diferențe de notare.
Subiectul I.,B. nu s-a afirmat printr-un nivel de dificultate crescut, totuși, unora le-a fost greu să asocieze ipoteza cu o experiență culturală, apelând astfel la experiența personală.
În ceea ce privește Subiectul al II-lea, rolul notațiilor autorului nu mai reprezintă o cerință dificilă pentru ei, iar la Subiectul al III-lea s-au descurcat bine.
Suprinzătoare a fost la Subiectul al III-lea prezența nuvelei psihologice „Moara cu noroc”, aceasta fiind o operă inclusă în examenul din anul anterior.
iuliana costea lli academy