David: Că se cheamă teză, că nu se cheamă teză, chiar contează? Nimeni nu împiedică evaluările sumative

ID 357739680 | Daniel David © LCVA | Dreamstime.com

Daniel David, ministrul Educației și Cercetării, semnalează că nu ia în considerare să reintroducă tezele. El le-a transmis profesorilor că nu îi împiedică nimeni evaluările sumative ale elevilor, chiar dacă acestea nu se cheamă teze.

”Am mai văzut o discuție legată de teze. Am văzut, mai degrabă, diverse discuții contradictorii între cei care apărau eliminarea tezelor și cei care doreau reintroducerea tezelor. Este, iarăși, o discuție care nu se termină. Mă întorc și spun că nu oprește nimeni pe nimeni, ca să spun așa, să facă evaluări sumative pe disciplinele pe care le are. Că se cheamă teză, că nu se cheamă teză, chiar contează? Chiar contează ponderea pe care o are în medie? Până la urmă, contează evaluarea sumativă. Asta vrei să vezi, dacă copilul a dobândit competențele pe care tu le-ai țintit în disciplina ta”, a declarat David, într-o intervenție în direct pe pagina de Facebook a MEC

”Practica asta a tezelor este una foarte neuniformă. De cele mai multe ori, nu există teze în logica pe care noi am folosit-o în țările vestice. Și v-am spus că noi avem această problemă foarte mare, nu numai cu notele pe care le dăm la diverse teze, ci cu notele pe care le dăm în general, că standardele noastre de evaluare și de notare nu sunt încă clar definite, astfel încât să ne asigurăm că există o oarecare congruență a notelor. Și, atunci, dacă dăm teze cu rol sumativ, de ce trebuie să vină Ministerul să ne oblige, să reglementeze? Pur și simplu fiecare profesor o poate face, atunci când consideră necesar acest lucru. Dacă vrem să dăm teze să facem comparații între școli, vă spun că nota la teză are aceeași problemă ca nota la diverse discipline, până când clarificăm aceste standarde de notare. Eu vă sugerez să nu mai tot schimbăm și să înnebunim copiii, nu există niciun argument psihopedagogic pentru care ar trebui să ne reîntoarcem de la module la semestre. E drept că n-am avut argumente foarte puternice nici când am trecut de la semestre la module, dar, odată ce am trecut și lucrurile funcționează, nu mai tot facem schimbări, bulversând copiii”, a adăugat ministrul.

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.