David: Elevii, profesorii, directorii de școli nu gândesc antreprenorial

Daniel David, ministrul Educației și Cercetării, afirmă că elevii, profesorii și oamenii cu funcții de conducere în învățământ nu au un mod de gândire antreprenorial.

‘Ca ministru, m-am ciocnit de lucruri complicate. Oamenii, spre exemplu, nu au acest mindset antreprenorial la niciun nivel. Sigur, unii îl au, dar eu vorbesc ca un mindset antreprenorial în sistem. Nici la nivelul elevilor, nici la nivelul profesorilor, nici la nivelul funcțiilor de conducere. Când am discutat despre planurile-cadru și vorbeam despre descentralizare, să lăsăm directorii să aibă un cuvânt de spus, să lăsăm profesorii să aibă un cuvânt de spus, să lăsăm elevii să aibă un cuvânt de spus, atitudinile au fost așa, între patru ochi: asta este foarte bine, asta trebuie să facem, dar nu știm și nu suntem pregătiți să facem, nu ne putem asuma această descentralizare, ne temem’, a spus David la finala ‘Maratonului pentru Educație Antreprenorială’ – ediția a III-a, organizată de Confederația Națională pentru Antreprenoriat Feminin – CONAF, potrivit AGERPRES,

Pentru a aborda această problemă, ministrul propune integrarea educației antreprenoriale în curriculumul național. Aceasta ar include unități de învățare în cadrul disciplinelor obligatorii, precum „Economie și Educație Antreprenorială” și „Consiliere și orientare”, dar și posibilitatea introducerii unei discipline opționale dedicate antreprenoriatului. Scopul este de a expune elevii la concepte antreprenoriale într-un mod structurat și eficient, adaptat nevoilor actuale ale societății.

Daniel David a subliniat și că descentralizarea în educație nu poate avea loc eficient în lipsa unei gândiri antreprenoriale la nivelul factorilor de decizie și al cadrelor didactice. În opinia sa, problema nu este lipsa de autonomie, ci incapacitatea de a gestiona eficient autonomia deja existentă.

Această inițiativă se aliniază cu eforturile recente de reformare a sistemului educațional românesc, care includ și măsuri legislative precum stabilirea incompatibilității între funcția de director de școală și orice funcție de conducere într-un partid politic, pentru a asigura o conducere apolitică și orientată spre performanță în instituțiile de învățământ. 

Pentru ca aceste reforme să aibă efect real, este esențială formarea continuă a cadrelor didactice și a personalului de conducere, astfel încât aceștia să poată aplica noile metode de predare și să dezvolte abilități relevante pentru a ghida elevii într-un mediu educațional modern și adaptat cerințelor pieței muncii.

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.