fbpx

Consiliul Național al Elevilor agreează proba multidisciplinară la bacalaureat

photo created by Dragana_Gordic - www.freepik.com

Consiliul Național al Elevilor, transmite că este de acord cu proba multidisciplinară la bacalaureat, în cadrul căreia ar urma să fie evaluate competențele absolvenților la mai multe materii.

Consiliul Național al Elevilor și-a transmis, azi, public, punctul de vedere cu privire la proiectul noii Legi a învățământului preuniversitar. Intitulat ”Ce vor elevii și (nu) oferă Legea”, documentul conține mai multe obiecții cu privire la proiectul lansat în dezbatere de Ministerul Educației, dar și propuneri de modificare.

Ce spune CNE despre proba multidisciplinară la bacalaureat:

Este important ca la finalul liceului, acel set de competențe de bază pe care toți elevii, indiferent de filiera/specializarea/profilul pe care îl/o urmează să fie evaluate în mod standardizat, printr-un examen care pune cu adevărat accentul pe ceea ce știe să facă absolventul și pe modul în care acesta folosește informațiile acumulate în liceu, mai de grabă decât pe seturi restrânse de cunoștințe. Astfel, propunerea conform căreia Bacalaureatul ar fi adaptat modelelor internaționale, prin susținerea unei probe care evaluează competențele dobândite în toate domeniile atinse de trunchiul comun al planurilor-cadru reprezintă o propunere agreată de Consiliul Național al Elevilor. Totodată, subliniem necesitatea evaluării competențelor lingvistice și a celor digitale, în contextul în care lumea în care trăim este una dinamică, globalizată și care tinde din ce în ce mai mult către digitalizare, cu precădere ca urmare a pandemiei de COVID-19, care a forțat tranziția la activități desfășurate mai mult online.

Nu în ultimul rând, în ceea ce privește proba E propusă în noua structură a examenului de Bacalaureat, care ar trebui să evalueze competențele însușite de elev în disciplinele specifice profilului și specializării, Consiliul Național al Elevilor este de părere că o astfel de evaluare ar trebui să fie obligatorie, nu facultativă, deoarece, deși rolul liceului nu este să te specializeze complet într-un domeniu, ar trebui să sprijine elevii în a își însuși un set de competențe de nivel ridicat în domeniile specifice profilului pe care îl urmează, cu precădere în ciclul superior (clasele a XI-a și a XII-a).

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.