fbpx

Dr. Mihai Craiu: Școlarii NU TRANSMIT noul coronavirus mai mult decât adulții!

Dr. Mihai Craiu, medic pediatru, argumentează în favoarea deschiderii școlilor. Craiu vorbește atât despre faptul că revenirea la cursuri nu a produs o creștere a ratei de infectare în țările care au decis reluarea cursurilor, cât și despre impactul social ulterior al menținerii școlilor închise.

Postarea integrală a medicului Mihai Craiu:

Cea mai importantă condiție pentru deschiderea școlilor, în siguranță, o constituie transmiterea comunitară redusă a SARS-CoV-2. Ceeace nu pare a fi deloc cazul în acest moment in România.

Dar…

La nivel mondial închiderea școlilor și a grădinițelor a avut loc în 186 țari si teritorii (cu excepțiile notabile din Suedia si Nicaragua) și a afectat 89% din copiii lumii. Adică 1.5 miliarde de copii, la scară planetară – https://time.com/…/schools-reopening-coronavirus-denmark-s…/

Ce s-a întâmplat după închiderea școlilor? Mult mai puține lucruri bune decât s-a crezut inițial… Deși copiii mici sunt unii dintre vectorii bolilor transmisibile in comunitate (gripa este un exemplu notoriu!), in cazul COVID-19, acest fenomen de limitare a transmisiei, atribuibil închiderii școlilor, a fost mult mai mic decât s-a estimat inițial.

De ce?

Pentru că cei mici nu au un rol major în transmiterea comunitară a SARS-CoV-2. În pofida unor observații punctuale, unde au crescut cazurile de COVID-19 in comunitate (exemplul ar fi Israel, dar acolo, odată cu școlile s-au deschis și toate celelalte, inclusiv barurile și restaurantele, iar clasele au primit 30-40 elevi, ca in scenariul anterior pandemiei) in toate celelalte țari unde s-au deschis școlile NU a existat accelerarea transmisiei comunitare, dacă s-a redus numărul elevilor in clase – https://www.reuters.com/…/swiss-back-to-school-angst-illust…

În ce țari deschiderea școlilor a fost posibilă? Care sunt țarile unde educația, dezvoltarea emoțională și sănătatea copiilor au fost priorități, inaintea cluburilor sau altor așezăminte de relaxare/distracție?

In Austria, Cehia, Coreea de Sud, Danemarca, Elveția, Franța, Germania, Hong Kong, Italia, Olanda, Norvegia, Singapore, Taiwan, UK printre altele. Doar SUA este in situația de a nu putea deschide scolile, după vacanță (poate doar in New York??), datorită unei tranșmiteri comunitare accelerate a noului coronavirus.

De ce este imperios necesară elaborarea unei strategii pentru deschiderea școlilor? Acolo unde e posibil…

Pentru că datele actuale au dovedit erorile din studiul ce susținea că școlarii, cu vârstă intre 10 si 19 ani, transmit virusul SARS-CoV-2 mai intens decât adulții.

Școlarii NU TRANSMIT noul coronavirus mai mult decât adulții!!! Ei transmit virusul absolut la fel si măsurile de limitare a transmisiei sunt aceleași. https://www.nytimes.com/…/older-children-and-the-coronaviru…

Pe lângă scăderea importantă a performanțelor academice, oprirea indelungată a școlilor duce la creșterea gradului de abuz sau neglijare. In SUA 20% din raportările privind cazurile de abuz impotriva copiilor vin de la educatori. Și aceste raportări au scăzut cu 60% de când sunt inchise școlile… Îsi imaginează cineva că sunt cumva mai puțin abuzați sau neglijați copiii săraci în vremea COVID-19??

O decizie privind școlile ne privește pe toți. Părinți, medici, copii, dascăli și decidenți, deopotrivă. Pentru că așteptarea indelungată a redeschiderii școlilor va scădea nivelul de instrucție DAR va crește infracționalitatea juvenilă si ponderea celor neglijați și abuzați.

Adică vom fi (probabil) sănătoși dar vom putea muri ca urmare a unei tâlhării într-o comunitate violentă și fără reguli sau speranțe. Mai ales când va sosi și decontul economic al acestei crize.

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.