IRES: 91% dintre tinerii României spun că sunt îngrijorați de corupție. Mai mult de jumătate vor să plece din țară

Un studiu sociologic realizat de IRES, în colaborare cu Ministerul Tineretului și Sportului oferă concluzii pesimiste referitoare la felul în care tinerii percep evoluția României și șansa lor de a-și realiza aspirațiile aici.

Astfel, 91% dintre tinerii cu vârsta între 14 și 35 de ani se declară îngrijorați de fenomenul corupției din țara noastră.

Plecarea în străinătate constituie, în continuare, o aspirație pentru mulți dintre tinerii români. Un procent semnificativ declară că intenţionează să plece din ţară pentru muncă sau pentru a se stabili acolo (42%). Alți 18% vor să facă același lucru pentru studii.

Pentru 56% dintre cei care spun că vor să părăsească România, motivul este convingerea că lucrurile nu merg bine în țară.

În ceea ce privește sistemul de educație, acesta este perceput, mai degrabă, ca unul rigid care, în mică măsură, pregătește tinerii pentru profesiile solicitate pe piața muncii sau contribuie la dezvoltarea competențelor necesare acestora pentru a facilita tranziția spre un loc de muncă.
❖ Tinerii cred că sistemul de educație actual, în mică măsură:
– îi învață pe tinerii lucruri care sunt cerute de către angajatori (47%);
– pregătește tinerii pentru profesii cerute pe piața muncii (44%);
– oferă bune oportunități de carieră (44%);
– pregătește tinerii să comunice și să lucreze în echipă (38%).
❖ Eficiența cea mai scăzută a sistemului educațional se înregistrează referitor la pregătirea tinerilor în ceea ce privește competențele antreprenoriale în vederea dezvoltării unei afaceri proprii.

Cercetarea sociologică a fost realizată pe un eșantion multistratificat, probabilist, reprezentativ la nivel național; volumul eșantionului a fost de 1600 de tineri 14-35 ani; cu o eroare tolerata de max. +/-2,45%, iar pe medii de rezidență, eroarea de max. +/-3,5%, nivel de incredere de 95%.

Scopul studiului este de a oferi informații relevante privind cunoaşterea tendinţelor în evoluţia socială a tineretului, care să permită luarea unor decizii informate în vederea elaborării și implementării de politici publice fundamentate