fbpx

6 martie 1930: Mâncarea congelată apărea pe rafturile magazinelor din Statele Unite ale Americii

În 1930, pe 6 martie, General Foods a pus în vânzare primele alimente congelate ambalate individual „Birds Eye Frosted Foods” în Springfield, Massachusetts, SUA. Pentru a testa piața, produsul a fost vândut în 18 magazine cu amănuntul pentru a vedea cum reacționează consumatorii la mâncarea congelată.

Lui Clarence Birdseye i-a venit ideea după ce a văzut canadienii mâncând pește înghețat. Începând din 1922, el a pregătit și vândut pește congelat, astfel a gândit și dezvoltat procese de înghețare. Până în 1927, a reușit să diversifice gama de alimente congelate, ajungând la  26 de produse, ambalând nu mai puțin de 18 tipuri de carne congelată, spanac și mazăre, o varietate de fructe și fructe de pădure, stridii blue point și fileuri de pește. Acest experiment este considerat nașterea alimentelor congelate de vânzare cu amănuntul De altfel, Birdseye a reușit pe 12 august 1930 să patenteze oficial în SUA metoda de înghețare a alimentelor.

Schița instalației de sortare din documentele patentului de invenție 

De menționat, Clarence Birdseye reușise, cu trei ani înainte, să primească un patent în Marea Britanie pentru bastonașele înghețate de pește.


Deși conceptul lui Birdseye a fost revoluționar, a durat ceva timp până să fie adoptat în America. Unitățile de refrigerare din magazinele de alimente și piețe nu erau pregătite pentru produsele sale, adesea stocând alimentele congelate în dulapuri pentru înghețată.

General Foods a avut o idee de marketing; să ofere comercianților dispuși să vândă produsul congelatoare cu capac de sticlă. Până în 1933, 516 magazine vindeau alimente congelate având acum echipamente mai bune pentru stocarea produsului.

Reclame la mâncarea congelată

În jurul celei de-a doua conflagrații mondiale, dinamica familială din Statele Unite se schimbă. Bărbații erau plecați la război, în timp ce femeile lucrau pentru întreținerea familiei. Alimentele congelate au devenit soluția pentru a-și hrăni familiile cu mese rapide și nutritive. Birds Eye a creat 168 de patente pentru înghețare, ambalare, hârtie de congelator și invenții similare, multe dintre acestea fiind încă folosite în congelarea modernă.

Clarence Birdseye a murit pe 7 octombrie 1956, din cauza unui atac de cord, la hotelul Gramercy Park din New York City. A fost incinerat, iar cenușa i-a fost împrăștiată în mare.


Afacerea lui Birdseye a atras atenția lui Marjorie Merriweather Post, o femeie extrem de pricepută în afaceri.

Post, liderul vizionar al companiei Postum Cereal (producătorul de Grape Nuts), a recunoscut ceea ce a creat Birdseye: produse dovedite fără concurenți și, mai mult, avea toate patentele în posesia lui.

Post achiziționa afaceri pe care simțea că ar adăuga valoare portofoliului companiei Postum, chiar dacă nu aveau legătură cu cerealele.

În 1929, Post a cumpărat General Seafoods de la Clarence pentru 20 de milioane de dolari (echivalentul a peste 300 de milioane de dolari astăzi), rebranduind compania Postum ca General Foods și menținându-l pe acesta ca angajat în poziție de management.


Cum ar fi fost, azi, viața, fără oameni de știință și pasiunea lor pentru descoperiri? Cu ce am fi scris, dacă nu ar fi inventat Petrache Poenaru stiloul? Știind cât de importante sunt științele pentru lumea în care trăim, Școala Evrika are o metodă de predare axată pe informații esențiale, lăsând copiii să-și alimenteze setea de cunoaștere prin creativitate și imaginație. Dacă vreți să aflați mai multe, intrați pe www.scoala-evrika.ro.


Fapt divers

Marjorie Post

Marjorie Post a murit ca una dintre cele mai bogate femei din lume în 1973. Un fapt interesant despre Marjorie, ea a construit o imensă reședință de 62.000 de metri pătrați în Palm Beach, Florida, chiar înainte de a achiziționa afacerea lui Birdseye. La momentul morții sale, domeniul a fost donat Departamentului de Parcuri Naționale, dar întreținerea proprietății era costisitoare și greoaie, ceea ce a determinat Departamentul de Parcuri să returneze reședința Fundației Post (cu aprobarea parlamentară) în 1981. Patru ani mai târziu, domeniul (denumit Mar-a-Lago de Post) a fost vândut viitorului președinte Donald Trump pentru 10 milioane de dolari.

Rubrica Știință 365 este susținută de Școala EVRIKA


Poate te interesează și 

5 martie 1512: Se naște Gerardus MERCATOR, realizatorul hărții moderne a lumii

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.