fbpx

57,4% dintre elevi susțin introducerea unor evaluări standardizate la începutul și sfârșitul anului școlar- studiu CNE

57,4% dintre elevi consideră benefică introducerea unor evaluări standardizate, cu subiect unic la nivel național, la începutul, respectiv la sfârșitul anului școlar, conform unui studiu dat publicității de Consiliul Național al Elevilor. 

Evaluările standardizate pe care le susțin mai mult de jumătate dintre elevii chestionați ar urma  să fie utilizate pentru monitorizarea evoluției școlare și pentru identificarea unor măsuri de sprijin.

42,6% dintre elevi s-au declarat împotriva introducerii evaluărilor standardizate.

La studiu au participat 16.172 de elevi din toată țara. Dintre respondenți, 89,7% sunt școlarizați într-o unitate de învățământ din mediul urban, în timp ce 10,3% din respondenți urmează cursurile unei școli care își desfășoară activitatea în mediul rural. 

Alte date din studiul CNE:

93,9% dintre elevii care au participat la consultare afirmă că s-au simțit presați de sistemul de evaluare, în timp ce doar 6,1% susțin contrariul.

56,4% dintre elevi sunt de părere că este nevoie ca tezele să fie înlocuite cu instrumente de
evaluare care să permită profesorului să ofere un feedback comprehensiv elevului, astfel încât să poată fi adoptate măsuri remediale de învățare. La polul opus, 18% sunt de părere că evaluarea sumativă a elevilor ar trebui să se desfășoare prin intermediul clasicelor teze.

În ceea ce privește opinia elevilor referitoare la eficiența actualelor instrumente de evaluare folosite în școli (lucrări scrise, evaluări orale, teze etc.) și modul în care aceasta poate reflecta nivelul real de cunoștințe și competențe pe care le are un elev, 20.5% consideră că evaluarea actuală nu reflectă deloc nivelul de cunoștințe și competențe ale unui elev. În același timp, 31.8% dintre respondenți susțin că actuala formă de evaluare reflectă într-o mică măsură, 33.3% într-o oarecare măsură iar doar 14.4% afirmă că actuala formă de evaluare poate oferi o imagine clară a cunoștințelor și competențelor asimilate de către elev într-un anumit interval de timp.

1 comment

  1. Cristina spune:

    Bun, pana la urma va fi o evaluare. Se vorbeste mult despre asta…intrebarea este: programa cand se va modifica? Si cand vor avea copiii sansa de a fi interesati de ceea ce se invata in scoala? Momentan, majoritatea considera ca programa contine doar lucruri care nu ii vor ajuta in viata. Trist.

«

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.