Primul semafor electric, inventat de James Hodge, a fost instalat la data de 5 august 1914 in Cleveland, Ohio, la intersecția bulevardului Euclid cu strada East 105. Semaforul folosea culorile roșu și verde și în plus era prevăzut cu o sonerie electrică ce se declanşa la schimbarea culorii. Sistemul era compus din patru perechi de lămpi montate la colţurile străzilor, la fel ca în prezent pentru o intersecţie simplă în cruce. În fiecare colţ era montată câte o lampă pentru STOP şi o lampă pentru LIBER. Schimbarea culorilor se efectua manual de la distanță, printr-un cablu, de către polițiști aflați într-o cabină de control ampalsată la marginea drumului.
Primul semafor de circulație a fost folosit la Londra, al 10 decembrie 1968, la intersecţia străzilor George Street şi Bridge Street în apropierea Parlamentului. Autorul proiectului este John Peake Knight şi a fost construit de compania Saxby&Farmer. Avea trei braţe şi 2 culori, roşu şi verde, iar luminile se schimbau manual. Un an mai târziu acesta a explodat, omorându-l pe polițistul care îl manevra.
primul semafor din București
În Bucureşti, semaforul apare la 29 aprilie 1933 (denumit la acea vreme „cel mai nou aparat de semnalizare”) pe Calea Victoriei la intersecţia bulevardelor Academiei şi Elisabeta şi folosea culorile roşu şi verde, care erau operate manual de un poliţist.
Cuvântul “semafor” provine din grecescul “sema” (“semn”) şi “phoros” (“care poartă”).
Citește și:
4 august 1922: Ziua în care telefoanele din America au tăcut