
În perioada 23–25 mai 2025, Bucureștiul va deveni centrul mondial al educației tehnologice, odată cu desfășurarea finalei mondiale a competiției Infomatrix 2025, un eveniment de prestigiu internațional, organizat de Fundația Lumina Instituții de Învățământ, în parteneriat cu instituții academice și organizații din întreaga lume.
Infomatrix nu este doar o competiție. Este o platformă educațională internațională, care oferă tinerilor din întreaga lume oportunitatea de a-și demonstra abilitățile, creativitatea și viziunea asupra viitorului.
Competiția este structurată în jurul a trei domenii fundamentale – proiecte informatice, robotică și hackathoane – fiecare dintre acestea stimulând gândirea critică, inovația și colaborarea.
Elevii și studenții implicați prezintă soluții concrete, unele cu aplicabilitate imediată în educație, sănătate, mediu sau industrie, altele speculative, dar revelatoare pentru direcția în care se îndreaptă lumea tehnologiei.
Evenimentul, care va reuni 190 de echipe din 21 de țări, este găzduit în Lumina Sports Arena și Sala de Conferințe din Strada Balta Albina nr. 9, sector 3, București, și este deschis publicului larg în zilele de 23 și 24 mai.
Dar Infomatrix înseamnă mult mai mult decât standuri și jurizări. În paralel cu competiția, vizitatorii – fie ei profesori, elevi sau pasionați de tehnologie – vor putea participa la o serie de workshopuri și seminarii interactive pe teme de actualitate și viitor.
Ar fi păcat să ratați atelierele dedicate utilizării Google Gemini în procesul educațional și în viața de zi cu zi, prezentările despre integrarea roboților în mediul urban și în locuințele inteligente, demonstrațiile cu drone și aplicațiile lor în agricultură, securitate sau livrări, precum și sesiunile despre cum poate fi utilizat Minecraft ca instrument didactic inovator.
Un alt punct de interes este prezentarea HoloTracker – o soluție care îmbină realitatea augmentată cu analiza comportamentală, cu aplicații în educație, sport și sănătate.
Tehnologia HoloTracker, care se bazează pe principii de realitate augmentată (AR), are multiple aplicații practice în educație, iată câteva exemple:
1. Învățare Interactivă: HoloTracker poate fi folosit pentru a crea lecții interactive, în care studenții pot interacționa cu modele 3D ale conceptelor studiate (de exemplu, structuri chimice, organe umane sau evenimente istorice) direct în mediul lor de învățare.
2. Simulări și Experimente: Studenții pot efectua simulări de experimente științifice prin HoloTracker, care le permite să observe și să manipuleze variabilele fără a avea nevoie de echipamente fizice costisitoare sau potențial periculoase.
3. Explorarea Spațiilor Fizice: HoloTracker poate îmbunătăți vizitele la muzee sau la situri istorice, oferind informații suplimentare despre exponate sau contextul istoric prin suprapunerea de grafice și texte informative.
4. Formare Profesională: Practicienii din domenii precum medicina sau ingineria pot utiliza HoloTracker pentru a vizualiza și efectua tehnici specifice, îmbunătățind astfel pregătirea lor prin simularea realității.
Prin utilizarea tehnologiei HoloTracker, educația poate beneficia de pe urma unor soluții inovatoare, care captează atenția și facilitează învățarea într-un mod mult mai interactiv și eficient.
La Infomatrix 2025, latura interactivă a evenimentului aduce în prim-plan o componentă esențială: educația nu se limitează la sală de clasă. Ea se construiește din experiențe, dialog, curiozitate și contact direct cu lumea reală.
Vizitarea Infomatrix 2025 este o ocazie rară de a expune elevii la o varietate impresionantă de idei, culturi și tehnologii emergente, într-un context prietenos și deschis, în care competiția este dublată de colaborare și schimb de cunoștințe.
Pentru cadrele didactice din România, participarea la Infomatrix 2025 poate reprezenta un moment de conectare cu metode pedagogice alternative, de descoperire a unor noi resurse educaționale și de reflecție asupra modului în care tehnologia poate deveni un aliat în procesul de învățare.
Profesorii sunt încurajați să organizeze vizite cu clasele lor, fie pentru a descoperi proiectele expuse, fie pentru a participa activ la workshopurile din program.
Mai mult decât un concurs, Infomatrix este o lecție de toleranță, colaborare și umanitate. Tinerii participanți provin din medii și culturi diferite, dar sunt uniți de o viziune comună asupra viitorului.
Ei nu concurează doar pentru premii, ci pentru ideea de progres prin cooperare și învățare reciprocă. Este o experiență transformațională care lasă urme durabile, atât în plan personal, cât și educațional.
Pentru școlile și profesorii care doresc să organizeze vizite de grup, organizatorii oferă sprijin logistic și informațional. Cei interesați sunt invitați să ia legătura cu echipa Infomatrix la adresa de email: secretary@infomatrix.ro. Informații detaliate despre program și activități pot fi consultate pe site-ul oficial al evenimentului: www.infomatrix.ro.
Infomatrix 2025 este un eveniment care reunește tot ce este mai valoros în educația contemporană: excelență tehnologică, creativitate, spirit critic, empatie și diversitate. Este o ocazie rară de a arăta elevilor cum arată, în mod concret, viitorul pentru care învață astăzi.
Nu ratați această oportunitate de a conecta educația românească la o comunitate internațională vibrantă și inovatoare. Vă așteptăm cu entuziasm, în zilele de 23 și 24 mai, la Lumina Sports Arena – locul unde ideile prind viață, iar educația devine experiență.